{month}
{day}

Őrségi kerékpáros vándortábor

Őrségi kerékpáros vándortábor - Őrség, 2020.07.09-15.

A Veresegyházi EGYMI 18 SNI-is tanulójával, és 7 felnőtt segítővel kora délután Szentgotthárdra érkezve egy másik dimenzióba léptünk át.

Az ország legnyugatibb városában, a Rába-folyó mentén fekvő Szentgotthárdon kezdődött a kerékpáros vándortáborunk.

Minden túrázó 1 bőröndöt/hátizsákot, 1 hálózsákot hozott magával. Ezeket az egyes táborhelyek között külön kocsival szállították. A „vándorok” egy kis hátizsákban vitték magukkal a napi felszerelést (ebédcsomag, esőkabát, stb.).

Ezután egy rövid (11km), a csoport összeszokását segítő túrával kezdődött a kaland. A közeli Hársas-tó volt a cél, ahol mindenki jót fürödhetett, a völgyben felduzzasztott tóban.

A második nap a „világ tetejére és közepére” Őriszentpéterre tekertünk és bejártuk az Őrség nyugati vidékeit és a Vendvidéket. Meleg és kiadós vacsorát, másnap reggelit és fagyit Őriszentpéteren kapunk.

A harmadik napon az Őrség legszebb vidékét jártuk be. Miközben a csendre figyeltünk, megcsodáltuk az erdő szépségét, majd hűsítettük lábunkat a Kerka-patak vizében.

A negyedik nap. Fel-le, és fel-le és a végén csobbanás Zalalövőn a Borostyán-tóban.

Az ötödik nap a cél Nádasd.

A túraútvonal tele volt természeti és épített örökséggel. Ilyen a szőcei ősláp is. Az Őrségi Nemzeti Park, működteti a Lápok Házát. Az interaktív látogatóközpont kiállítása után, végig sétáltunk a lápon kialakított ösvényen is.

A hatodik nap célja Oszkó a Vasi-hegyháton. Az igazi meglepetés Oszkón a Hegypásztor Körben várt minket. Egy valódi szőlőhegyen kialakított turistaszállás. Szép szobák, kényelmes ágyak, finom falatok, na és görögdinnye. Meg persze egy csomó játék. Az utolsó este hangulatát a tábortűz és szalonnasütés adta meg. Aztán írtunk magunknak egy képeslapot, amit a helyiek szeptemberben el is küldenek majd nekünk postán.

A hetedik nap irány Pácsony. Megreggeliztünk, összepakoltunk és már csak 5 kilométer bicajozás vár ránk, a pácsonyi vasútállomásig.

A lábunkban 220 kilométer távval és 2039 méter szinttel, a fejünkben pedig kavargó élményekkel indultunk haza.