Parasportnapi beszámoló
Parasport
nap az iskolánkban:
Testnevelés órán a felsős osztályokkal külön, külön
beszélgettünk, és foglalkoztunk a parasportolók által átélt nehézségekről.
Tanulószobán megnézték a parasportolók
Ezért is olyan ügyességi feladatokat válogattam össze,
melyben valamelyik végtagjuk nélkül, vagy eltakart szemmel kell feladatokat
megcsinálni.
Ilyen feladatok voltak:
1. Bekötött
szemmel páronként felállnak a diákok egymással szemben, tenyerüket előre tartva
közelednek egymás felé, és találkozniuk kell tenyerükkel pacsit adva egymásnak.
2. Páronként felállnak a diákok, az egyiküknek
bekötött szemmel kell végigmenni egy akadálypályán, ahol a társuk szóban
navigálja őket.
3. Fiúk,
és lányok külön kézfogással kört alkotva állnak fel. Bekötött szemmel egy
hullahopp karikával a karjukon az a feladat, hogy a karikát váll és
törzsmozgással, átbújva rajta továbbítsák a társnak, a kézfogás elengedése
nélkül.
4. Bekötött
szemmel ugrókötelezés, hullahoppozás.
5. Tárgyak
felismerése tapintással bekötött szemmel.
6. Akadálypán
haladás egy lábbal.
7. Páronként
egyik lábukkal egymáshoz kötve akadálypályán haladás.
8. Az
egyik alsós kolléga olyan sorversenyt állított össze a diákoknak, ahol egy
lábon végzendő feladatok voltak (pl.:indiánszökdelés, egy lábon szökdelés,
sántaróka járás).
9. A másik alsós kolléga először kéz nélküli
egyensúlyozó járást végeztetett a diákokkal vonalon, majd gólya viszi a fiát,
és összekötött lábbal ugrálást. Végül bekötött szemmel volt társ vezetése,
célbadobás, és labdaadogatás körben.
A gyerekek mind élvezték a feladatokat, és kihívásként
vették, hogy nehezített körülmények között kellett jó eredményeket, vagy pontot
elérniük.
Ezekkel a feladatokkal a gyerekek különböző
képességeit is fejlesztettük:
a másság elfogadása, együttműködő képesség,
segítőkészség, együttérzés.
Megértették, hogy nem szabad feladni, hanem akarással,
jó hozzáállással, csapatmunkával, küzdelemmel sikerülhet elérni bármit az
életükben.